رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

ستایشی: پرونده بازداشت فرزند یک مسئول قضایی در حال رسیدگی است | صدور رای پرونده رود چهل‌بازه مشهد

  • کد خبر: ۱۸۵۸۷۲
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
ستایشی: پرونده بازداشت فرزند یک مسئول قضایی در حال رسیدگی است | صدور رای پرونده رود چهل‌بازه مشهد
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص بازداشت فرزند یکی از مسئولان این قوه‌ گفت: بله، این پرونده در قوه‌ قضائیه مطرح شده است. قوه‌ قضائیه با جدیت و بدون تبعیض به هر پرونده‌ای رسیدگی می‌کند و این پرونده نیز در دست بررسی است.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست سخنگوی دستگاه قضا امروز (۴مهر ماه) در جمع خبرنگاران، برگزار شد.

ستایشی در ابتدا ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: طبق بیانات ریاست قوه قضاییه در روزگذشته دستوراتی در خصوص پرونده تروریست‌ها صادر شده و به سرعت درحال بررسی است که به زودی به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: وقتی نتایج مشخص شد، مردم در خواهند یافت چه برنامه‌های خطرناکی علیه حیثیت جانی آن‌ها از سوی دشمن طراحی می‌شود و با هوشیاری دستگاه‌ها در کشور به نتیجه نمی‌رسد.

جزئیات دستگیری یک تروریست در آذربایجان غربی

سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد: در این پرونده فردی که در حوزه شیمی تحصیل کرده و با گروهک تروریستی داعش در سوریه و مقطعی در عراق همکاری داشته، اقدام به ساخت بمب و آزمایش آن در برخی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی کرده بود.

ستایشی افزود: اعضای این گروه اقدام به ساخت انواع بمب و جلیقه‌های انتحاری می‌کردند و ریموت‌های تایمر تلفن همراه بر روی ان نصب شده بود تا در مراسم جا ماندگان اربعین تهران و به مناسبت مدارس و مناسبت‌های دیگر عملیاتی کنند؛ در واقع یکی از عوامل اصلی که می‌خواست برخی از مواد منفجره را به تهران منتقل کند شناسایی و قبل از انفجار فرد مورد نظر دستگیر شد و دو نفر از نیرو‌های ما در حوزه عملیاتی وزارت اطلاعات مجروح شدند.

وی با تشکر از نطق شجاعانه رئیس‌جمهور در صحن سازمان ملل، افزود: مواضع آقای رئیسی در اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران و قرآن کریم، و دفاع از حقوق ملت ایران جای تقدیر و تشکر دارد.

۱۵ مهر، اولین جلسه دادگاه متهمان پرونده شهید آرمان علی‌وردی

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درخصوص روند رسیدگی به پرونده شهید آرمان علی وردی، گفت: رسیدگی به اتهام ۸ متهم پرونده که در اغتشاشات سال گذشته او را به شهادت رساندند، در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران در دستور کار است، اولین دادگاه ۱۵ مهرماه سال جاری خواهد بود.

ستایشی تاکید کرد: اتهام این افراد مشارکت در قتل و محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است.

ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص بازداشت فرزند یکی از مسئولان قوه قضائیه، تصریح کرد: بله، این پرونده در قوه قضائیه مطرح شده است. قوه قضائیه با جدیت و بدون تبعیض به هر پرونده‌ای رسیدگی می‌کند و این پرونده نیز در دست بررسی است.

صدور رای پرونده رود چهل بازه مشهد

ستایشی ادامه داد: رای شرعی و قانونی لازم برای پرونده رود چهل‌بازه مشهد صادر شده و در مرحله اقدام است و امید داریم در آینده بسیار نزدیک اخبار موثق‌تری در این‌خصوص به سمع و نظر برسانیم.

با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه برخورد خواهد شد

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص تأکیدات رئیس قوه قضائیه بر بحث امنیت روانی جامعه و تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه، گفت: با توجه به فرمان پیشگیری دو پروژه اجرایی حاوی ۲۳ مصوبه و دیگری در ذیل قرارگاه حقوق عامه با ۲۹ مصوبه تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص مقابله با برهم زنندگان امینت روانی جامعه از طریق فضای مجازی نیز، گفت: از سوی دادستانی کل کشور اقداماتی صورت گرفته و طی بخشنامه‌ای به دادسرا‌های سراسر کشور در خصوص رصد فضای مجازی و برخورد قانونی با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه برخی از چهره‌های مطرح به مراجع قضائی احضار و تذکر‌هایی به آن‌ها داده شده و برخی نیز تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.

وی در پاسخ به سوالی وی درباره پرونده حمله به سفارت آذربایجان، گفت: این پرونده پس از بررسی و رسیدگی دقیق به ابعاد آن هفته گذشته با جلب به دادرسی و متضمن کیفرخواست به دادگاه کیفری یک تهران ارسال شد و دادستان تهران اشد مجازات در کیفرخواست صادره در خصوص فرد مهاجم را از دادگاه خواستار شده است.

ستایشی درخصوص پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی، گفت: پرونده در مرحله رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی است؛ لذا تبرئه آها از اتهام مورد بحث را تکذیب می‌کنیم. اگر چیزی باشد منعکس می‌کنیم. آنچه که واجد اعتبار است، اظهارات افرادی است که در فرایند رسیدگی ذی مدخل‌اند و آن هم رییس دادگاه است و مطلبی از ناحیه رییس دادگاه نرسیده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حوادث شهری از جمله تخریب غیر اصولی خلازیر، فوت دو کودک در استخر آب بوستان و فوت چند کارگر در آراد کوه تهران گفت: در خصوص تخریب‌ها در منطقه ۱۹ پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی تشکیل شده و برای بررسی ابعاد و زوایای حادثه کارگروهی متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل شده و نظریه قانونی جامع این گروه هنوز ارائه نشده، اما چنانچه قصور و تقصیری بر فردی وارد شود قوه قضائیه با آن برخورد می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: دو کودک به همراه خانواده خود به یکی از پارک‌های منطقه ۲۱ رفته بودند که با عبور از فنس وارد استخر می‌شوند و پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی تشکیل شده و در راستای شناسایی مقصران احتمالی تحقیقات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آراد کوه در کهریزک است گفت: رئیس حوزه قضائی کهریزک پس از بررسی‌هایی که انجام داد متوجه می‌شود ۴ مصدوم پس از انفجار دیگ بخار به بیمارستان رسانده می‌شوند که متأسفانه ۳ نفر از آن‌ها فوت می‌کنند و بر همین اساس پرونده ابتدایی تشکیل شده و دستورات لازم برای جمع آوری ادله و شناسایی مقصران صادر شده است و در شعب رسیدگی به امور جنایی تهران نیز پرونده تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره محدودیت‌های رسانه‌ای برای محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران گفت: صدور و پیگیری دستورالعمل‌های رسانه‌ای کشور بر عهده وزارت ارشاد است و در این خصوص باید از این نهاد سوال کرد.

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده نمایندگی سایپا در قم گفت: در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب قم پرونده در حال رسیدگی است و مدیرعامل شرکت فروش تحت تعقیب قانونی است و او با وعده فروش خودرو‌ها بدون ثبت نام در سایت و سامانه یکپارچه خرید خودرو از بیش از ۴۰ متقاضی مبالغی از ۱۸۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان دریافت کرده و حواله‌هایی نیز به خریداران تحویل داده است و این متهم با اتهام کلاهبرداری و قرار تأمین بازداشت موقت راهی زندان شده است و این پرونده در ۳۰ شهریور با قرار جلب دادرسی به دادگاه کیفری ۲ ارسال شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری افرادی با رسانه‌های معاند، گفت: بار‌ها اعلام شده است همکاری یا اخذ سفارش از رسانه‌های معاند به هیچ وجه قابل بخشش و گذشت نیست و تمامیت حرکات در این خصوص از ناحیه مقامات قضائی رسیدگی می‌شود و این رسانه‌ها و شبکه‌های تروریستی که با اهداف ضد امنیتی به ترویج خشونت کور، حمایت از تجزیه طلبی، برهم زدن امنیت روانی جامعه و سایر اقدامات مشغول هستند از دایره رسیدگی‌ها و دقت‌های فنی ما خارج نیستند و در این زمینه طی یکسال گذشته اطلاع رسانی انجام شده و با تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی‌های تکمیلی انجام می‌شود.

وی درباره پرونده نجومی بگیران پتروشیمی امیرکبیر گفت: سازمان بازرسی کل کشور وظایف خود را به خوبی در این پرونده انجام داده است و پرونده ۲۵ نفر از مدیران ذی مدخل که اقداماتشان واجد عناوینی مجرمانه بوده به دادسرای ویژه اقتصادی ارسال شده است.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->